loading...
هدایت
محمد بازدید : 46 پنجشنبه 24 بهمن 1392 نظرات (0)

امام (ره) هیچ‌گاه نفرمود انقلاب ما انفجار نور بود!

یکی از رایج ترین جملات منسوب به حضرت امام خمینی (ره)، جمله معروف «انقلاب ما انفجار نور بود» است که احتمالاً بسیاری از خوانندگان محترم نیز این جمله از معروف ترین جملات آن امام راحل (ره) می دانند. جالب این‌که به‌ويژه در دهه‌ی فجر (که در آستانه‌ی آن قرار داریم) فراوان از آن استفاده مى‏شود و آن را در روزنامه‏ها و مطبوعات مى‏نويسند و گاه از صدا و سيما پخش مى‏شود و به‏بنيانگذار جمهورى اسلامى، حضرت امام خمينى(ره) نسبت داده می شود. اما حقیقت ان است که اساسا هیچ گاه امام چنین جمله ای را به زبان نیاورده اند! برای اثبات این مدعا کافی است که به صحیفه امام (ره) – که مجموعه بیانات معظم له در ان گردآوری شده است- سری بزنید.

حال قطعا برای شما این سوال مطرح می شود که پس جمله معروف فوق الذکر، از کیست و چگونه به غلط امام نسبت داده شده و این‌گونه فراگیر هم شده است؟ برای پاسخ به این پرسش کافی است بازهم به کتاب ارزشمند «صحیفه‌ی امام» مراجعه کنیم. در صفحه 181 از جلد ششم «صحيفه‌ی امام» این جمله به «ياسر عرفات» -رئیس سابق جنبش فتح- منتسب دانسته شده و این گونه ذکر شده است كه وی در اوايل انقلاب اسلامى به ايران آمده و به محضر حضرت امام رسيده و رسيده‏و شخص عرفات در خلال صحبت هایش در دیدار امام (ره) درباره انقلاب اسلامى ايران، به ايشان عرض كرده است: «آنها (دشمنان انقلاب اسلامى ايران) مى‏گويند: زلزله‏اى رخ داده، ما مى‏گوييم كه انفجار نورروى داده است.» جالب است «مؤسسه تنظيم و نشر آثار امام خمينى(ره)» در پاورقى همين صفحه 181، از جلد ششم «صحيفه امام» نیز به بروز این غلط مشهور اشاره می نماید و در توضیح می نویسد: « عبارت «انقلاب ما انفجار نور بود» كه غالباً درشعارها استفاده مى‏شود، برگرفته از اظهارات فوق مى‏باشد كه به اشتباه به عنوان سخن امام خمينى‏تلقى شده است.»(1)

 آيا مي‌دانيد؟ حضرت امام خميني‌ در وصيت‌نامه سياسي و الهي خود سران و اعضاي گروهك‌ها راچنين نصيحت كرده است؟

نصيحت و وصيت من به گروهها و گروهك‌ها و اشخاصي كه در ضد يت با ملت و جمهوري اسلامي و اسلام فعاليت مي‌كنند، اول به سران آنان در خارج و داخل، آن است كه تجربه طولاني به هر اقدامي که كرديد و به هر توطئه‌اي كه دست زديد و به هـر كشور و مقامي كه توسل پيدا كرديد، به شماها كه خود را عالم و عاقل مي‌دانيد بايد آموخته باشند كه مسير يك ملت فـداكار را نمي‌شود با دست زدن به ترور و انفجار و بمب و دروغ پردازي‌هاي بي‌سر و پا و غير حساب شده منحرف كرد و هرگز هيچ حكومت و دولتي را نمي‌توان با اين شيوه‌هاي غير انساني و غير منطقي ساقط نمود.

6.       آيا مي‌دانيد؟ بنيانگذار فقيد جمهوري اسلامي ايران در رابطه با افراد مخالف جمهوري اسلامي ايران فرمودند؟ «دست از اين كارهاي بي‌فايده و غير عاقلانه برداريد و گول جهانخواران را نخوريد و در هر جا هستيد اگر به جنايتي دست نزديد، به ميهن خود و دامن اسلام برگرديد و توبه كنيد كه خداوند ارحم‌الراحمين است و جمهوري اسلامي و ملت از شما ان‌شاءالله مي‌گذرند و اگر دست به جنايتي زديد كه حكم خداوند تكليف شما را معين كرده، باز از نيمه راه برگشته و توبه كنيد و اگر شهامت داريد تن به مجازات داده و با اين عمل خود را از عذاب اليم خداوند نجات دهيد و الا در هر جا هستيد عمر خود را بيش از اين هدر ندهيد و به كار ديگر مشغول شويد كه صلاح در آن است».

7.       آيا مي‌دانيد؟ حضرت امام خميني همواره فريب‌خوردگان گروهك‌هاي مزدور را به توبه و بازگشت و جبران مافات دعوت مي‌فرمودند و در وصيت‌نامه سياسي الهي با صحبت پدرانه و عاشقانه چنين فرمودند: «تا چه وقت و براي چه گوش به فرمان اشخاصي هستيد كه جز نفع شخصي خود فكر نمي‌كنند و در آغوش و پناه ابرقدرتها باملت خود در ستيز هستند و شما را فداي مقاصد شوم و قدرت طلبي خويش مي‌نمايند؟ شما در اين سالهاي پيروزي انقلاب ديديد كه ادعاي آنان با رفتار و عملشان مخالف است و ادعاها فقط براي فريب جوانان صاف‌دل است و مي‌دانيد كه شما قدرتي در مقابل سيل خروشان ملت ندارد و كارهايتان جز به ضرر خودتان و تباهي عمرتان نتيجه‌اي ندارد. من تكليف خود را كه هدايت است ادا كردم و اميد است به اين نصيحت كه پس از مرگ من به شما مي‌رسد و شائبه قدرت طلبي در آن نيست، گوش فرا دهيد و خود را از عذاب اليم الهي نجات دهيد. خداوند منان شما را هدايت فرمايد و صراط مستقيم را به شما بنمايد.

8.       آيا مي‌دانيد؟ بنيان‌گذار فقيد جمهوري اسلامي ايران، بيداري اسلامي را سال‌ها پيش‌بيني نموده بودند؟ «اكنون ملت‌هاي محروم جهان بيدار شده‌‌اند و طولي نخواهد كشيد كه اين بيداري‌ها به قيام و نهضت و انقلاب انجاميده و خود را از تحت سلطه ستمگران مستكبر نجات خواهند داد و شما مسلمانان پاي‌بند به ارزش‌هاي اسلامي مي‌بينيد كه جدايي و انقطاع از شرق و غرب بركات خود را دارد و نشان مي‌دهد و مغزهاي متفكر بومي به كار افتاده به سوي خودكفايي پيشروي مي‌كند و آنچه كارشناسان خائن غربي و شرقي براي ملت ما محال جلوه مي‌دادند، امروز به طور چشمگيري با دست و فكر ملت انجام گرفته و ان‌شاءاله تعالي در دراز مدت انجام خواهد گرفت و صد افسوس كه اين انقلاب دير تحقق پيدا كرد و لا اقل در اول سلطنت جابرانه كثيف محمدرضا تحقق نيافت و اگر شده بود ايران غارت زده غير از اين ايران بود.

9.       آيا مي‌دانيد؟ حضرت امام در رابطه با نقش آمريكا با  آيا نمي‌دانيد؟ چنين فرمودند: «آيا نمي‌دانيد كه كشور اسلامي در آن زمان (پهلوي) يك پايگاه نظامي براي آمريكا بود و با آن، عمل يك مستعمره مي‌كردند. از مجلس تا دولت و قواي نظامي در قبضه آنان بود و مستشاران و صنعتگران متخصصان آنان با اين ملت و ذخائر آن چه مي‌كردند؟

آيا مي‌دانيد؟ حضرت امام در وصيت نامه در باره مراقبت و هشياري فرموده‌اند:

«بايد با هوشياري مراقب باشيد و با احساس اولين قدم نفوذي به مقابله برخيزيد و به آنان مهلت ندهيد، خدايتان يار و نگهدار باشد.


  2.       آيا مي‌دانيد؟ بنيان‌‌گـذار فقيد جمهوري اسلامي ايران در باره چگونگي مأيوس نمودن كفار و منافقان فرمودند:

«توصيه اينجانب به مسلمين و خصوص ايرانيان به ويژه در عصر حاضر آن است كه در مقابل اين توطئه‌ها عكس‌العمل نشان داده و انسجام و وحدت خود را به هـر راه ممكن افزايش دهند و كفار و منافقان را مأيوس نمايند».

3     آيا مي‌دانيد؟ حضرت امام خميني رضوان‌الله تعالي عليه، به تمام ملت عزيز ايران در وصيت‌نامه خود توصيه به حفا ظت و پاسداري ا ز نظام مقــد س جمهوري اسلامي فـرموده‌اند:

«اما به ملت عـزيـز ايران توصيه مي‌كنم كه نعمتي كه با جهاد عظيم خودتان و خون جوانان برومندتان به دست آورديد همچـون عـزيـزترين امور، قـد رش را بـدانيد و از آن حفاظت و پاسداري نما ييد».

4.       آيا مي‌دانيد؟ نقش پاسداران امنيت و آرامش امت شريف ايران در بيان امام چنين است؟

«همين جوانان فـداكار عـزيـزند كه شب‌ها بيدارند تا خانواده‌ها با آرامش استراحت كنند. خدايشان يار و مــد د كار باد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 53
  • کل نظرات : 1
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 11
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 32
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 42
  • بازدید ماه : 55
  • بازدید سال : 180
  • بازدید کلی : 2,911